سفارش تبلیغ
صبا

پاسخ به شش شبهه وارده در یک سایت متعلق به اهل سنت

ارسال شده توسط حسن فاطمی فرد در 93/5/23:: 12:47 عصر

پاسخ به شش شبهه وارده در یک سایت متعلق به اهل سنت(1)

انما ولیکم الله ورسوله والذین امنوا الذین یقیمون الصلاه ویؤتون الزکاه وهم راکعون

http://ar.tabrizi.org/wp-content/uploads/qadir-ar2.jpg


1- مهم ترین انگیزه غاصبین خلافت  ، غصب خلافت بود و  باقی همه توجیه است و چه انگیزه ای بالاتر از این که مسند خلافت مسلمانان را غصب کنند و نگذارند حق به صاحب حق برسد حقی که از طرف خدا و رسول مکرم اسلام به حضرت امیرالمومنین علی(ع) داده شده بود و این از نفاق آنها بود و این ادعا هم از کتب معتبر اهل سنت با سلسله اسناد و راویان صحیح به ویژه از صحیح بخاری و صحیح مسلم قابل اثبات است.


البته به طریق اولی چون ولایت و امامت و وصایت و خلافت حضرت امیرالمونین علی(ع) از قرآن و سنت پیامبر ثابت شده است پس تمامی ادله های رد ولایت آن حضرت هم به خودی خود مردود می شود و کذب و دروغ بودن آنها هم اظهر من الشمس است


2- حضرت امیرالمومنین علی(ع) هیچ وقت در زمینه غصب خلافت اش سکوت نکردند و تا مدت ها هم سعی کردند تا به حق الهی خویش برسند و تاوان این حق خواهی هم شهادت حضرت زهرا(س) و محسن بن علی(ع) بود که باز هم اسناد این رویداد های دردناک از کتب معتبر اهل سنت خصوصا صحیح بخاری و صحیح مسلم قابل اثبات هستند بخصوص آتش زدن درب خانه وحی و شهادت حضرت زهرا(س) و سقط نوزاد در رحم اش حضرت محسن بن علی(ع) به وسیله خلیفه دوم و عمال و کارگزاران خلیفه اول

و در این باب (مطالبه و دفاع امیرالمومنین از حق خویش و شهادت حضرت زهرای شهیده و حضرت محسن بن علی(ع)) توجیهات شما هم از ارزش اسناد آن نمی کاهد  که خود اسناد و سلسله راویان آنها ، سقه و صحیح می باشند.

 
3- در مورد سوال سوم هم بهتر است بپرسیم چرا آنهمه صحابه که در روز غدیر با امیرالمومنین علی(ع) بیعت کرده بودند و به فضائل و حقانیت امام علی(ع) آگاه بودند بیعت شکستند؟؟؟

البته معلوم است در جایی به نام سقیفه که برای کودتا جمع شده بودند حرف زدن از غدیر و حقانیت امیرالمومنین علی(ع) برای آنها حجیت نداشت

حضرت امیرالمونین(ع) سال ها خود مدعای حق خویش بودند و در این زمینه در نهج البلاغه ، هم به غصب خلافت خویش اشاره کرده اند و هم به شهادت حضرت زهرای شهیده سلام الله علیها

 
4- در آیه ای  که (قُلْ إِنَّمَا أَنَا بَشَرٌ مِثْلُکُمْ)الکهف آیه110) اشاره فرمودید خداوند از باب جسمانی می فرمایند که پیامبر فردی مثل ماست و اما از بعد روحانی یقینا که هیچ کس مثل نبی مکرم(ص) اسلام نیستند حتی سایر انبیا عظام .

ثانیا مثل اهل بیت کلهم نور واحدة هستند و تمامی مصادیق اهل بیت خیرالبشر هستند و از این باب ، باهم فرقی نمی کنند منتها در مراتب ، پیامبراکرم(ص) افضل تر از بقیه اهل بیت هستن .

و برتریت مقام نبی مکرم(ص) اسلام بر دیگر اهل بیت ، انکار و نفی افضلیت و خیرالبشر بودن سایر اهل بیت را نمی کند.


5- الف- تشیع از زمان حیات پیامبر اسلام(ص) وجود داشتند و چندین حدیث معتبر از نبی مکرم(ص) اسلام در زمان حیات شان در این باب صادر شده است

ولی اهل سنت به معنای عرف آن از زمان خلافت معاویه بن ابوسفیان باب شد و این به دلیل آن بود که شیعه خلف وعده نکرده بود و بر فرامین خدا و حضرت ختمی مرتبت(ص) در پذیرش ولایت امام علی و اولاد معصومین اش پایبند بودند اما بعد از چندین دهه ،  بقیه مسلمانان ، در زمان معاویه بن ابی سفیان به اهل سنت معروف شدند.

ب- تا زمانی هم که وجود معصوم(ع) حی و ناظر بود شیعیان مستقیما از خود معصوم احکام خود را می گرفتند چرا که آنها معصوم بودند و امام .

و مقام امامت ، مقامی الهی بود که به دستور پیامبر از طرف خدا در شان آنها صادر شده بود .

و این افضلیت دارد بر اجتهاد.

به زبان ساده تر بهتر است بگوییم که اجتهاد یکی از شئونات امامت است .


اما با گذشت زمان که پرده از زوایای نهفته تاریخ و غصب خلافت حضرات معصومین برداشته می شد و حقانیت اهل بیت ثابت می شد بر گستره جغرافیا و تعدد شیعه افزوده می شد و به این دلیل ، شیعیان آن امامان معصوم (حتی در زمان حیات مبارک شان) به کسب معارف علوم اهل بیت می پرداختند و در علوم قرآنی و علوم اهل بیت به مقام اجتهاد می رسیدند

و اجتهاد در شیعه تنها از دو منبع است الف-قرآن ب-علوم و معارف نورانی و حقه اهل بیت(چهارده معصوم) 

 6- سوال ششم هم به نوعی می توان گفت سوال نیست یعنی تخطئه و توجیه و سفسطه است و به نوعی توهین به حضرت امیرالمومنین(ع) است

و البته این از دشمنان اهل بیت بعید نیست

توجیه ، تنها سلاح دشمنان اهل بیت بوده و هست و خواهد بود

و با این سلاح است که به تحریف معانی آیات و روایات می پردازند

در واقعه جنگ جمل بالاخره دو گروه در مقابل هم صف آرایی کرده بودند و کلام امیرالمونین(ع) کلام مبنایی بود و شامل جمیع صفات و برتریت آن حضرت می شد و این از هوش مولای متقیان حضرت امیرالمومنین علی(ع) بود که برای تاریخ ، شاخص را مشخص کردند و در این صورت است که علاوه بر حدیث(علی مع الحق و الحق مع علی) سایر فضایل حضرت امیرالمومنین علی(ع)  نیز ثابت می شوند

چرا که اگر ملاک را حق قرار بدهیم  آیات و روایات زیادی در اثبات حقانیت حضرت امیرالمومنین علی(ع) ثابت می شود

 

نقد از حسن فاطمی فرد


+++

1- لینک شبهه از سایت اهل سنت

شبهات از اهل شیعه!!! پاسخ دهد؟؟

2- در پست اولیه تعداد شبهات و توجیحات ایشان شش مورد بود البته از توجیهات و شبهاتی که بعدا به آن افزوده اند معلوم می شود ایشان تفکرات وهابی دارند و من نقد آن شش مورد اولیه را کرده بودم و البته اگر ایشان جواب منطقی به نقد من بدهند یقینا توجیهات بعدی ایشان را هم به فضل الهی جواب خواهم داد

و من الله توفیق





بازدید امروز: 2 ، بازدید دیروز: 4 ، کل بازدیدها: 10303
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ